Святитель Игнатий Ростовский

Святитель Игнатий, епископ Ростовский, родился в благочестивой семье и был воспитан во всякой христианской добродетели. Убедившись в суете мира сего, он отрекся от мира и принял пострижение в монашество в Богоявленском монастыре Ростова Великого, в котором позднее был некоторое время настоятелем в сане архимандрита.
В 1261 году святой Игнатий был возведен на епископскую кафедру Ростова Великого. Ставши епископом, он, «прием паству словесных овец», «добре» пас «церковь Христову», «просвещая всех омраченныя сердца, наставляя на путь истинный». Просвещение Белозерского края святой верой и построение в 1269 году первой обители во имя Святой Троицы на берегу Белоозера – все было в правление святого Игнатия Ростовской епархией. Он управлял епархией в течение 26 лет, в один из самых трудных периодов в истории Руси – монголо-татарского ига. В этих условиях епископ Игнатий неутомимо и самоотверженно трудился в созидании Русской Церкви и Отечества, утверждая паству в верности святому православию.
В 1274 году святой Игнатий присутствовал на знаменитом Соборе Владимирском, исправлявшем церковные дела. Два раза по делам епархии святителю пришлось предпринимать тяжелое путешествие в Орду с ходатайством о церковном причте. В 1280 году он отпевал Всероссийского митрополита Кирилла. Святой Игнатий известен как миротворец князей Ростовских Димитрия и Константина Борисовичей; в память примирения их основана в Ростове Борисоглебская церковь. За время своего служения он построил несколько иноческих обителей и был истинным отцом для своих пасомых.
Святой Игнатий – единственный из всего сонма святых, в земле Российской просиявших, которого Господь прославил нетлением и целебным даром мощей еще до их погребения. Святой угодник Божий преставился 28 мая 1288 года. В Ростов Великий на поклонение усопшему архипастырю стали стекаться многочисленные верующие. Неутешным был их плач.
Гроб с телом облаченного в архиерейские одежды святителя из-за необыкновенного скопления народа не сразу могли внести в храм. Чин погребения совершался под открытым небом. Когда гроб понесли в храм, две благочестивые монахини, Феодосия и Ксения, и некоторые другие молящиеся увидели, как святитель восстал из гроба и, как бы летя по воздуху, остановился над тем местом, которое было предназначено для погребения, благословляя собравшийся народ. Прикоснувшийся к мощам святителя архимандрит Стефан, у которого от рождения не разгибались пальцы руки, тотчас получил чудесное исцеление. При виде чудес, которыми Господь прославлял Своего угодника, было решено не предавать земле святые мощи почившего.
На следующий день, когда ко гробу святителя Игнатия был принесен список с именами всех рукоположенных им при жизни священников и диаконов, усопший святитель, как живой, протянул руку и принял поданный ему свиток.
Святитель Игнатий по кончине своей был признан святым и тело его не предали земле, так как чудеса, совершившееся при самом отпевании, побудили клир и народ поставить открыто его мощи в Ростовском Успенском соборе у северных врат алтаря, где покоились открыто.
По летописи XV века святой Игнатий – «великий чудотворец» и в грамотах XVI века он – «святой чудотворец».
«Иконописный подлинник» дает следующее описание образа святителя Игнатия: «Подобием сед, брада аки Алексия митрополита, на главе клобук бел, ризы святительские камчатые лазоревые, исподняя багряная, в омофоре, в руках Евангелие».

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, / и еги́петскаго зла́ избежа́в, / изра́ильтянин вопия́ше: / Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

О́тче Богому́дре, святи́телю Игна́тие, / отве́рзи ми́, недосто́йному, устне́ воспе́ти тя́ / и приими́, я́ко кади́ло, от убо́жества моего́, / е́же ти́ принесо́х, недосто́йный.

Воспое́м вси́ свяще́ннаго святи́теля Игна́тия, / почти́м засту́пника, и утвержде́ние гра́ду на́шему Росто́ву, / и храни́теля неусы́пна.

Спаси́тельным Христо́вым за́поведем после́довал еси́, прему́дре святи́телю Игна́тие: / вдови́цам и си́рым бы́л еси́ засту́пник / и гра́ду на́шему вели́кое защище́ние.

Богоро́дичен: Пречи́стая Богоро́дице, Соде́теля и Спа́са поро́ждши все́м, пою́щим Тя́, / спаси́ от бе́д гра́д Тво́й Росто́в, / непреста́нно моля́щи Сы́на Твоего́ за ны́ и Бо́га на́шего.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, / и Це́ркве Зижди́телю, / Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, / жела́ний кра́ю ве́рных утвержде́ние, / еди́не Человеколю́бче.

Сокруши́ супоста́ты безбо́жныя, преподо́бне, моле́нием твои́м к Творцу́ и Бо́гу / и си́лу и́х, вооруже́нную на ны́, / пога́нская наше́ствия покори́ под но́ги ве́рному во́инству на́шему.

Ты́ прояви́л еси́, Влады́ко, после́днему ро́ду на́шему чудотво́рца святи́теля Игна́тия, / гра́ду Росто́ву утвержде́ние, / Це́ркви Твое́й и́стовое пра́вило, / иере́йскому же чи́ну наста́вника.

Прикосну́вшуся, свя́те, пречестна́го те́ла твоего́ Стефа́ну архимандри́ту, / пе́рсту ручно́му, к дла́ни прико́рчившуся от рожде́ния, / Бо́жиею благода́тию да́л еси́ простира́тися.

Богоро́дичен: Бу́ди ми́, Де́во, прибе́жище, и приста́нище, / и стена́ необори́ма, и Засту́пница, / Я́же Бо́га поро́ждши пло́тию, Пречи́стая, / Изба́вителя всеще́драго и Спа́са пою́щим Тя́, Богоневе́стная.

Седа́лен, гла́с 8.

Украша́яся прему́дростию ра́зума, / горды́ню низложи́л еси́ плотски́я тяготы́ / и бы́л еси́ оби́телище Ду́ха Пресвята́го, / непреме́нным простира́яся ра́зумом к Лю́бящему тя́. / Те́м, ре́вностию Боже́ственною разгара́яся, сла́вне, / си́рых, и убо́гих, и вдови́ц бы́л еси́ засту́пник, / гра́да же Росто́ва утвержде́ние, / яви́вся А́нгелом собесе́дник, святи́телю Игна́тие, / моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти, / чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не: Небе́сную две́рь и киво́т, / пресвяту́ю го́ру, све́тлый о́блак воспои́м, / неопали́мую купину́, слове́сный ра́й, Е́вы воззва́ние, / вселе́нныя всея́ вели́кое сокро́вище, / я́ко спасе́ние в Не́й соде́лася ми́рови и оставле́ние дре́вних согреше́ний. / Сего́ ра́ди вопие́м Е́й: / моли́ся Сы́ну Твоему́ прегреше́ний оставле́ние дарова́ти / благоче́стно покланя́ющимся Всесвято́му Рождеству́ Твоему́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́ та́инство, / разуме́х дела́ Твоя́ / и просла́вих Твое́ Божество́.

Благода́тию Богоно́сец нарица́емь вои́стинну, Игна́тие, / во Христа́ обле́клся еси́ жития́ ра́ди чистоты́ / и научи́л еси́ сла́вити в Тро́ице Еди́наго Бо́га.

Изба́ви ста́до твое́ от грехо́вныя бу́ри, Игна́тие святи́телю, бе́д же и скорбе́й, / приводя́ в приста́нище Боже́ственныя во́ли Его́.

Яви́лся еси́ вои́стинну Христо́в уго́дник, о́тче Игна́тие: / моля́ся не преста́й от напа́стей, и бе́д, и скорбе́й изба́вити ста́до твое́, / от ну́жды и печа́ли.

Богоро́дичен: Свяще́нно сла́вят Тя́ святи́тельстии собо́ри и все́х преподо́бных ли́цы: / Зижди́теля бо и́х я́ко Младе́нца на руку́ Твое́ю понесла́ еси́, Богоро́дице.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, / и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго? / Но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

О́крест стоя́ще ра́ки твоея́ святи́телю Игна́тие, / тя́ име́ем к Бо́гу хода́тая, и заступле́ние гра́да твоего́ Росто́ва, / и утвержде́ние необори́мо.

Ми́лостив бы́в убо́гим, ми́лость душе́вную испроси́, прехва́льне, / ми́лостыню стяжа́в, о́тче Игна́тие, / свещу́ све́тлу устро́ил еси́.

Жили́ще бы́в Пресвята́го Ду́ха вои́стинну, блаже́нне Игна́тие, / Того́ явле́нными Боже́ственными дарми́ до́бре обогати́лся еси́.

Богоро́дичен: Ми́ро та́йное Тя́ имену́ем, Пречи́стая, / я́ко ро́ждши Бо́га пло́тию, / источа́ющаго Боже́ственное ми́ро все́м, притека́ющим под кро́в Тво́й.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, / мно́га бо беззако́ния моя́, / и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, / к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, / Бо́же спасе́ния моего́.

Житие́ твое́ целому́дренно, священноявле́нне, соверши́в, пра́вдою украси́лся еси́, / и му́жеством смы́сла доброде́тели сочта́в себе́, / преблаже́нне святи́телю Игна́тие.

Сохрани́ гра́д тво́й Росто́в, преблаже́нне святи́телю Игна́тие, / от безбо́жных и чужеве́рных нахожде́ний и усо́бныя ра́ти, / моля́ся не преста́й Влады́це Христу́ о ста́де твое́м.

Ты́ у́бо по сме́рти, я́ко жи́в, / на погребе́нии твое́м прие́м сви́тки твои́ма рука́ма, / и́хже свяще́нники в животе́ твое́м освяти́л еси́ Бо́гу, / рече́ бо Госпо́дь: / прославля́ющаго Мя́ просла́влю.

Богоро́дичен: Превы́шши бы́сть Вы́шних си́л, Богоблагода́тная, / заче́ншая Сло́во Бо́жие неизрече́нно, вся́ческая сло́вом сотво́ршее, / от Отца́ пре́жде ве́к ро́ждшееся, / Того́, Чи́стая, ро́ждшая неизрече́нно.

Конда́к, гла́с 4.

Яви́ся дне́сь пресве́тлая па́мять твоя́, / святи́телю преблаже́нне Игна́тие, / в ми́ре све́тло сия́ющи и явля́ющи все́м Боже́ственное сия́ние.

И́кос:

Из чре́ва ма́терня освяще́ннаго святи́теля Госпо́дня / похва́лим ны́не вси́, преподо́бнаго Игна́тия, / гра́да Росто́ва утвержде́ние, / благода́тныя да́ры прии́мша Боже́ственныя сла́вы и в чудесе́х сла́внаго, / вси́, ве́рою те́плою притека́юще к ра́це моще́й его́. / Те́м и а́з, недосто́йный и гре́шный, наде́юся / моли́твами его́ ко Влады́це и Пречи́стей Его́ Ма́тери ми́лость прия́ти в Де́нь су́дный / соде́янных мно́ю зо́л и проще́ние получи́ти, / явля́ющи все́м Боже́ственное сия́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы / в Вавило́не иногда́ / ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Отве́рзи ми́ две́рь покая́ния, святи́телю Игна́тие, / да омы́ю скве́рну окая́нныя моея́ души́ / и те́ла моего́ вся́ чу́вства, / да приношу́ пе́снь Го́сподеви, све́тло зовя́: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Иму́ще тя́ твои́ раби́ засту́пника те́пла / и сте́ну необори́му, гра́да Росто́ва утвержде́ние, / не убои́мся супоста́тных враго́в, / но побежда́ем си́лою Христо́вою, взыва́юще: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Уста́вы оте́ческими утверди́л еси́, му́дре, / це́рковь Пречи́стыя Ма́тере Бо́жия, / и свяще́нства ле́потою преукра́шенно сохрани́л еси́, / и уче́ньми твои́ми наказа́л еси́ взыва́ти: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Спаси́тельное приста́нище, Богоро́дице Де́во, Тя́ иму́ще, / жите́йских бе́д и бу́ри избега́ем, / к приста́нищу тишины́ Твоея́ приходя́ще и Сы́ну Твоему́ вопию́ще: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: На горе́ святе́й просла́вльшася / и в купине́ огне́м Присноде́вы / Моисе́ови та́йну я́вльшаго, / Го́спода по́йте / и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Побежде́н бы́в враго́м прегреше́ньми мно́гими мо́лв жите́йских, / ве́рою прихожду́ и, я́ко Манасси́я, вопию́ Ти́, Христе́, / святи́теля моле́нием спаса́емь, зову́: / Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Вооружа́ются на ны́, смире́нныя лю́ди твоя́, / святи́телю пречестны́й Игна́тие, сы́нове Ага́рины, / но сокруши́ и́х неви́димою си́лою, / моле́нием твои́м ко Влады́це за при́сныя рабы́, пою́щия: / Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Моли́твы, преблаже́нне, и моле́ния творя́ща тебе́ / приле́жно к Бо́гу при́сно за рабы́ твоя́, / в печа́лех засту́пника и побо́рника иму́ще тя́ к Бо́гу, от все́х бе́д спаса́емся, / Го́спода пою́ще и превознося́ще Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Влады́чице, Де́во Чи́стая Препросла́вленная, / со святи́телем к Сы́ну Твоему́, Царю́, моли́ся приле́жно, / от вся́кия ну́жды и беды́ изба́витися гра́ду Твоему́ Росто́ву, / Тебе́, Госпоже́, ве́рою блажа́щу, и пою́щу, / и превознося́щу во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски / и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. / Те́м Тя́, Богоро́дицу, / А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Вельми́ ра́дуется о тебе́, честны́й о́тче, святи́телю Игна́тие, при́сный тво́й гра́д Росто́в, / име́я тя́ на вся́ко вре́мя помо́щника и засту́пника, / и ны́не не отходи́ от на́с, моли́твы творя́ за ны́ к Бо́гу, / я́ко да от безбо́жных ва́рвар на́с изба́виши, тя́ велича́ющих.

Я́ко блудни́ца, и мыта́рь, и разбо́йник вопию́ ти́ от се́рдца: / согреши́х, прости́ мя, Влады́ко, мно́гих мои́х злы́х прегреше́ний / и изба́ви от вся́каго зла́ святи́теля моле́нием Игна́тия, / я́ко да Твою́ ми́лость непреста́нно велича́ем.

Прииди́те, собере́мся, вси́ росто́встии наро́ди, / к блаже́нней ра́це преподо́бнаго Игна́тия / и со слеза́ми возопие́м к Бо́гу моля́щеся: / изба́ви, Го́споди, лю́ди Твоя́ / и не да́ждь достоя́ния Твоего́ ро́ду исма́ильтескому, / я́ко да возвели́чим ми́лость Твою́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Мари́е Богоневе́сто, Влады́чице, / омраче́нное мое́ се́рдце с душе́ю мольба́ми Твои́ми просвети́ / и жи́зни ве́чныя сподо́би мя́, Госпоже́, / не помина́ющи мои́х безчи́сленных зо́л, / Сы́на и Бо́га Твоего́ моли́ за мя́, окая́ннаго, / и певцы́ Твоя́ сохрани́, Пречи́стая.

Свети́лен.

Чу́днаго и сла́внаго святи́теля, Игна́тия вели́каго, / прииди́те, пе́сньми свяще́нными да похва́лим, / я́ко росто́вцем па́стыря и а́нгельским чино́м сослуже́бника бы́вша.

Подать записку

На нашем сайте вы можете подать записку (заказную на Литургию, записку на панихиду, Сорокоуст) и совершить пожертвование на молебен о своих родных и близких (только крещеных!)

подробнее